14. lokakuuta 2011

Ja nyt mä vastaan! part. 1

Nyt sitten eka osa vastauksista teijän kysymyksiin :) En viittiny laittaa niitä kaikkii samalla, ku aattelin et vois olla ihan hyvä jos joku jaksais nää lukeekki :D 

Onks siellä ihmisten brittiaksenttia välillä vaikee ymmärtää ?
Pelkäsin et ois tosi vaikeeta, mut ei se niin vaikeeta ookkaan ollut! :) Meijän luokalla on niin kansainvälistä porukkaa että on paljon vaikeampiakin aksentteja ymmärrettävänä :D

Millasta musiikkia kuuntelet? Lempibändit/laulajat?Kuuntelen oikeestaan aika laidasta laitaan musiikkia, enkä oikeestaan omaa mitään lempibändiä tai laulajaa.. Tiiän oon ihan tosi tylsä :D Kuuntelen millon mitäkin fiiliksen mukaan! Sillon ku on ulos lähdössä, menee joku menevämpi musa, fiiliksen nostatuksena, lenkillä tai muuten urheillessa tarttee olla kanssa jotain menevämpää mistä saa energiaa ja sit taas muuten tykkään kuunnella kauniita, hitaita, nyyhky biisejä :D 

Lempileffat?
 Oon monestikin varmaankin kertonut mun tästä riippuvuudesta romanttisiin komedioihin?:D Eli katson oikeestaan vaan niitä, siis just niitä missä arvaa lopun jo ensimmäisen viiden minuutin jälkeen ja niitä mitkä ei koskaan voita mitään Oscareita! Mä tykkään leffoissa just siitä ettei tartte miettiä mitään, voi kattoa vaan ja nauttia ja aina leffassa lähtiessä on hyvä mieli ku se loppu niin onnellisesti :) Mut on tässä huonot puolensakin! Odotan kaikkien miesten olevan just semmoisia ku niissä ihanissa romanttisissakomedioissa... Ja näin ei siis ikinä ole..

Eli siis mitä koulua kävit ja suorititko ton kaksoistutkintona vai miten?(:
 Joo kävin Roihuvuoren ammattikoulun ja Itäkeskuksen lukion ja tein siis kaksoistutkinnon :) Ammattikoulun puolelta valmistuin pukuompelijaksi, mikä ei ehkä ole päässyt jäämään epäselväksi?:D 

tunnetko too fast for love -merin jostain, mistä?
Tunnen, oltiin samassa työpaikassa ennen kun molemmat muutettiin muille maille :) 

miks oot alkanu bloggaamaan?
No tää on tää perinteinen stoori, elikkä ku ekan kerran yhden muotiblogin sivulle astuin, jäin koukkuun totaalisesti ja siitä lähtien mietin oman perustamista. Puol vuotta keräsin siihen rohkeutta ja siitä se sitten lähti :) 

onko sulla mielestäsi tarpeeksi/sopivasti lukijoita?
Tykkään kyllä oikein paljon lukijamäärästäni! On kiva kun melkein jokaiseen postaukseen tulee kommentteja ja tilastoista näkee että jotkut on tätä käynyt lukemassa :) Mutta kyllä kaikki uudet lukijat ovat silti hyvin tervetuleita edelleen :) 

ootko koskaan katunu blogin alottamista?
En :) Ei oo tullut mitään aihetta!

mikä bloggaamisessa on parasta?
Teijän ihanat kommentit varmaankin! Niistä saa päivään aina niin ihanaa piristystä!

kirjottaako jotkut sun kaverit blogia?
Kyllä, mutta ihan vaan pari. 

mitä yleensä kerrot blogistasi tutuillesi, tietääkö esim perheesi tästä?
Perheeni tietää joo, mutta aika moni kaveri ei. Läheisemmille kavereille tietty oon kertonut ja nykyään kerronkin ehkä vähän helpommin kun alussa. Silloin kun alotin meni aika pitkään ennen kuin kerroin ees parhaimmille kavereilleni. Kerron tästä yleensä vaan jos tulee jotenkin puheeksi :) 

ketkä on sun ehdottomat lempparibloggaajat?Tää on aika paha ku luen nykyään aika monia blogeja, mutta täytynee sanoa Uino, Anna, Meri ja Mrs. V. Ja sit on viel monia muita mistä tykkään hurjasti ja mitä luen :)

mikä sun vaatekoko on?
No riippuu aika pitkälti vaatteesta :D XS-S aika pitkälti :) 

ketkä on tyyli-idolit?
Tää on tosi paha! Ku mulla ei oikeen oo tähänkään yhtään ketään yksittäistä vaikkapa julkkista tai ketään semmosta mitä voisin sanoa :s

teetkö tilaustöitä vaatteiden kanssa?
Teen juu jonkin verran :) Tähän mennessä oon tehnyt lähinnä tutuille ja tuttujen tutuille ja lähinnä ilta- ja hääpukuja, koska Suomessa nyt ei semmoista kulttuuria oikeen ole että ihan perusvaatteita teetettäisiin. Tai oonhan mä pari jakkuakin tehny, mut enemmän noita juhlapukuja.

mitä kaipaat eniten suomesta?
Varmaanki tietty perhettä ja kavereita. Sit tietty karkkeja! :D Täällä ei oikee mitään hyvii oo..:s jajaja mitäköhän muuta :D kyll ihan arjessa huomaa aika moniaki asioita että mitkä ei ihan täällä toimi ja toimii paremmin Suomessa.. Johtunee kyllä varmaankin myös siitä miten on tottunu asioita hoitamaan!

seurusteletko?
En. 

missä olet syntynyt?
Ihan Helsingissä.

onko sulla sisaruksia?
On, isoveli ja pikkusisko.

mikä on tänhetkinen lempibiisisi?
Apua :D En oo nyt vähään aikaa kuunnellu mitään musiikkia ni en valitettavasti osaa sanoa :s Tykkään ihan hirmusti siitä Jar of Hearts biisistä Christina Perriltä, mut oon kuunnellu sitäkin jo sen verran monta kertaa putkeen et kohta alkaa kyllästyttää.. PItää löytää joku muu hyvä mitä vois välillä kuunnella :D Mulla on aina tapana kuunnella jotain yhtä tiettyä biisiä aina ihan tosi monta kertaa putkeen ja kuluttaa ne ihan kokonaan puhki :D 

mikä biisi kuvaa parhaiten viime kesää?
Vitsi oon nyt ihan tosi huono vastaamaan näihin musiikki aiheisiin kysymyksiin :D Mulla oli sen verran rankka kesä, että en kyllä valitettavasti muista :D Joku semmonen mitä kuuntelin koulussa radiosta ku harjoittelin tota kisatehtävää se varmaan olis :)

ootko enemmän kesä vai talvi-ihmisiä?
Ehdottomasti enemmän kesä!

harrastatko mitään urheilua?
Tällä hetkellä en mitään säännöllisesti. Ennen kun tänne lähdin ni mulla oli vielä hieno liikuntasuunnitelma minkä mun liikunnanohjaajaveli oli mulle tehny, mut nyt täällä en oo oikee voinu sitä toteuttaa :s

noi sun hiukset on ihan mielettömät, ne on varmaan luonnostaan tollaset?
Oi kiitos! :) No siis mulla on tosi harvoin mun hiukset kuvissa semmosian ku ne on luonnostaa, et en tiiä mihin kuvaan tässä viitataan, mutta epäilen..:s JOudun niitä melkeinpä poikkeuksetta aina laittamaan, yleensä kiharran, ku mulla on luonnonkiharat hiukset, mut ne on semmoset epämääräiset.. ( nyt joudutte sit muuten vähän aikaa varmaankin katella näitä mun ihan luonnollisia hiuksia ku unohdin mun suoristusraudan kotiin!!! en ymmärrä miten näin pääs käymään :s) 

mitä kadehdit?
hmmm.. Oon kyllä semmonen ihminen että saatan helposti kadehtia kaikkea, mutta siis silleen ihan hyvällä, enkä sillee pahalla jos ymmärsitte :D Mut tällä hetkellä en osaa sanoa mitää erityistä mitä kadehtisin :) 

onko sulla "julkkiskavereita"? :D
haha, tää oli hauska, mut ei mulla kyllä oikeen taida olla :D

kerro sun viime kesän kohokohtia!
Mun viime kesä oli niin työn täyteinen ettei siihen oikee kauheesti kohokohtia mahtunut, mutta yks oli varmastikkin se kun sain tietää että pääsin tänne kouluun. Ja sit semmonen kiva kohokohta oli ku olin eka tehny ihan kauheesti töitä koulussa ja ihan töisää ja sit pääsin mökille ihan vaan rentoutumaan vähäks aikaa. 

Itsekin Lontooseen muutosta haaveilleena pakko kysyä vähän tuota rahoituspuolta. Mitään tarkkoja vastauksia en tietenkään julkisessa blogissa odota, mutta askarruttaa, miten ihmiset ja etenkin opiskelijat pärjäävät niinkin kalliissa kaupungissa kuin Lontoo. Maksatko lukukausimaksuja? Entä onko asunto kalliimmasta vai halvemmasta päästä? Ja ympäripyöreästi..millä rahoitat nämä? Kiitos jos vastailet, vaikka vähän henkilökohtaisen puolelle meneekin! :)
Siis joo, tää Lontoohan ei oo mikään halvin kaupunki.. Täällä kouluissa joutuu maksamaan lukukausimaksut, mutta ne ei ole ihan hirveästi jos vertaa vaikka Amerikan johonkin kouluhin. Paitsi täälläkin nää hinnat taitaa nousta, olisko ens vuonna, aika reippaasti :s Asun opiskelija-asuntolassa, eli asunnon pitäisi olla aikalailla halvimmasta päästä. Täällä pärjää jos on paljon säästöjä! Suomesta saa Kelalta tukia jos on täällä tutkintopohjaisella kursilla ja sit täällä voi noi lukukausimaksut ottaa jotenki lainaa Englannin kaupungilta silleen et ne voi maksaa myöhemmin työelämässä jotenkin (korjatkaa jos oon ihan väärässä, ku mä en tehny tälleen ni en tiiä miten se käytännössä toimii..)

Loput vastaukset tulee viikonlopun aikana :) Toivottavasti saitte semmoiset vastaukset kuin odotitte, yritin parhaani!:)

T:Juulia

1 kommentti:

  1. Sinut on haastettu :) !

    http://ifeltthisway.blogspot.com/

    VastaaPoista